Tel:   0800 944 44
 graphic logo  


L'événement culturel de l'été à Bruxelles!    

Retour à la page précédente


Lindsay Dolan


Mise en scène 1

Side by Side by Sondheim (1986-07-Donmar Warehouse-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Donmar Warehouse (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 2 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 08 juillet 1986
Première : mardi 08 juillet 1986
Dernière : dimanche 24 août 1986
Mise en scène : Lindsay Dolan • David Kernan
Chorégraphie :
Avec : Tim Flavin, David Kernan, Diane Langton, Angela Richards
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 2

Godspell (1993-08-Barbican Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Barbican (Londres - Angleterre)
Salle : Hall
Durée : 3 semaines
Nombre :
Première Preview : mercredi 04 août 1993
Première : mercredi 04 août 1993
Dernière : lundi 30 août 1993
Mise en scène : Lindsay Dolan
Chorégraphie :
Avec : Andy Crane (Jesus), Gemma Craven,, James Gaddas, Mark Greenstreet, Andrew Bradley, Richard Brightiff, Lisa Hull, Robert Irons, Barbara King, Shona Lindsay, David Rubin, Amanda Symonds.
Commentaires :
The show had been updated with topical references and turned into a kind of rock concert. It was almost universally condemned by the critics. The version was not helped by the fact that ‘Andy Crane, the blond and denimed children’s television personality signed up to play Jesus, is strikingly uncharismatic and bland - this resurrection is not good news’.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 1

Mitford Girls (The) (1981-10-Globe Theatre-London)

Type de série: Original
Théâtre: Gielgud Theatre (Londres - Angleterre)
Durée :
Nombre : 105 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 08 octobre 1981
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Patrick Garland
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Patricia Hodge (Nancy & Muv), Lucy Fenwick (Jessica), Colette Gleeson (Unity), Patricia Michael (Diana), Gay Soper (Deborah), Julia Sutton (Pamela & Nanny Blore), Oz Clarke (Tom, Hamish, Farve, Peter Rodd), Martin Chamberlain (Esmond, Consul, Hitler)
Commentaires :
First performed at the Chichester Festival Theatre July 8th. The critics hated it: “Brahms and Sherrin, having thoroughly processed their tasteless, textureless, bland and flavourless fakery, next proceed to douse it to saturation point in the more familiar sentimental melodies of the period.”
Plus d'infos sur cette production:

Mise en scène 2

Bitter Sweet (1988-02-Sadler's Wells Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Sadler's Wells (Londres - Angleterre)
Salle : Theatre
Durée :
Nombre : 28 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : jeudi 25 février 1988
Dernière : Inconnu
Mise en scène : Ian Judge
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Valerie Masterson/Ann McKay (Sarah Millick), Martin Smith (Carl Linden), Rosemary Ashe (Manon), Clive Walton (Vincent Howard), Rupert Vansittart (Hugh Devon), Rachel Izen (Gussi), Alec Bregonzi (Marquis ofShayne), Gordon Sandison (Capt. Schenzi)
Commentaires :
The original London production was at His Majesty’s Theatre, July 12th 1929 where it ran for 697 performances with a cast including American actress, Peggy Wood, and Georges Metaxa, Billy Milton and Robert Newton. This was its first London revival in almost 60 years.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 3

Show Boat (1990-08-Palladium Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Palladium Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre : 76 représentations
Première Preview : mercredi 25 juillet 1990
Première : mercredi 01 août 1990
Dernière : samedi 22 septembre 1990
Mise en scène : Ian Judge
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Like most productions using opera singers, the roles were alternated: Sally Burgess/Marilyn Cutts (Julie), Peter Savidge/Richard Halton (Ravenal), Janis Kelly/ Jan Hartley Morris (Magnolia), Bruce Hubbard (Joe), Geoffrey Hutchings, Margaret Courtenay, Philip Gould, Karla Burns, Anna Daventry
Commentaires :
This was a joint production between the RSC and Opera North and played a nine week season at the Palladium prior to a national tour.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 4

Show Boat (1991-03-Palladium Theatre-London)

Type de série: Return Engagement
Théâtre: Palladium Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 2 mois
Nombre : 77 représentations
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 13 mars 1991
Dernière : samedi 18 mai 1991
Mise en scène : Ian Judge
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Sally Burgess/Marilyn Cutts (Julie), Peter Savidge/Richard Halton (Ravenal), Janis Kelly/ Jan Hartley Morris (Magnolia), Bruce Hubbard (Joe), Geoffrey Hutchings, Margaret Courtenay, Philip Gould, Karla Bums, Anna Daventry
Commentaires :
This was a return visit of the same production which had played the Palladium for 9 weeks in 1990. In the interim - and following - it would be on a UK tour.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 5

Connecticut Yankee (A) (1993-07-Open Air Theatre Regent's Park Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Open Air Theatre, Regent's Park (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : Inconnu
Première : mercredi 28 juillet 1993
Dernière : mercredi 08 septembre 1993
Mise en scène : Ian Talbot
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Clive Carter (Martin Barrett), Janie Dee (Alice Courtleigh), Christopher Biggins (Merlin), Basil Hoskins (King Arthur), Guy Burgess (Sir Gawain), Zubin Varla (Sir Galahad), Jason Hetherington (Sir Launcelot), Susanna Page (Guinevere), David McEwan (Sir Pellinore), Anna Nicholas (Fay Merrill/Morgan Le Fay), Catherine Terry, Dennis Clinton.
Commentaires :
Based on the book by Mark Twain, the show was first produced on Broadway in November 1927. It was revived in 1943 with six new songs, including the showstopper “To Keep My Love Alive”. In the 1943 revival, which opened just five days before Lorenz Hart’s death, all the characters appeared in military uniforms. The first London production was at Daly’s Theatre October 10th 1929 with Harry Fox and Constance Carpenter. It was given a more “English” title - “A Yankee at the Court of King Arthur” - and ran just 43 performances.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 6

Curse of the Werewolf (1994-02-Theatre Royal Stratford East-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Theatre Royal Stratford East (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 1 semaine
Nombre :
Première Preview : jeudi 10 février 1994
Première : jeudi 10 février 1994
Dernière : samedi 19 mars 1994
Mise en scène : Ken Hill
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Steven Pacey (Old Baron), Robin Nedwell (D’Arcy), Judith Bruce (Mrs Bancroft), Reginald Marsh (Dr Bancroft), Diana Morrison (Kitty), Toni Palmer (Ingeborg), Terence Hardinam (Professor Steiner) Bogdan Kominowski (Inspector Kruger)
Commentaires :
With yodelling lederhosen-clad chorus boys, and fluffy rabbits and squirrels swaying in the trees, singing along to the music of 19th Century opera composer Carl Zeller and new lyrics by Ken Hill, this was a pantomime-type romp (similar in style to Ken Hill’s “Phantom of the Opera” - the pre-Lloyd Webber version.)
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 7

Salad Days (1996-04-Vaudeville Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Vaudeville Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 4 mois 1 semaine
Nombre : 148 représentations
Première Preview : mercredi 17 avril 1996
Première : jeudi 18 avril 1996
Dernière : samedi 24 août 1996
Mise en scène : Ned Sherrin
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : David Morton (Tramp), Nicola Fulljames (Jane), Simon Connolly (Timothy), Richard Sisson (Troppo), Elizabeth Counsell, Gay Soper, Kit Hesketh-Harvey, Sarah Mortimer
Commentaires :
This production originated at the Yvonne Arnaud Theatre, Guildford and was mounted to mark the 40th anniversary of the show - although it was actually 42 years since its London premiere. It ran just under five months.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 8

Dames at Sea (1996-05-Ambassador's Theatre-London)

Type de série: Revival
Théâtre: Ambassadors Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois 3 semaines
Nombre :
Première Preview : mardi 28 mai 1996
Première : mercredi 29 mai 1996
Dernière : samedi 20 juillet 1996
Mise en scène : John Gardyne
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Kim Criswell (Mona), Sara Crowe (Joan), Peter Duncan (Hennessey), Joanne Farrell (Ruby), Jason Gardiner (Dick), John Peterson (Lucky)
Commentaires :
This was a limited run as part of the Covent Garden Festival. It was hoped it might extend, but in spite of decent notices, it failed to draw the crowds.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 9

A Saint she ain't (1999-04-King's Head Theatre-London)

Type de série: Original
Théâtre: King's Head Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : jeudi 29 avril 1999
Première : jeudi 29 avril 1999
Dernière : dimanche 30 mai 1999
Mise en scène : Ned Sherrin
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Rae Baker (Anna Bagalucci), Gavin Lee (Danny O ’Reilley), Pauline Daniels (Mrs Fay Bogle), Barry Cryer (Snaveley T. Bogle), Vincent Marzello, Brian Greene, Jessica Martin, Robert Norris, Michael Roberts.
Commentaires :
Based on “Sganarelle, ou le cocu imaginaire” by Molière, this is a send-up of the 1940s musical where sailors on leave would meet up and fall in love with Rita Hayworth types, get into a series of misunderstanding and farcical situations, but eventually have a happy ending. With clever parodies of period songs, some wonderful puns and terrible jokes, this was deemed to be a delightful night’s entertainment. It ran a month at the King’s Head, and was then re-staged for a four month run at the Apollo, finishing in January 2000.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 10

A Saint she ain't (1999-09-Appolo Theatre-London)

Type de série: West End Transfer
Théâtre: Apollo Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 3 mois 3 semaines
Nombre : 133 représentations
Première Preview : jeudi 16 septembre 1999
Première : mercredi 22 septembre 1999
Dernière : samedi 15 janvier 2000
Mise en scène : Ned Sherrin
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Rae Baker (Anna Bagalucci), Gavin Lee (Danny O ’Reilley), Pauline Daniels (Mrs Fay Bogle), Barry Cryer (Snaveley T. Bogle), Vincent Marzello, Brian Greene, Jessica Martin, Robert Norris, Michael Roberts.
Commentaires :
Based on “Sganarelle, ou le cocu imaginaire” by Molière, this is a send-up of the 1940s musical where sailors on leave would meet up and fall in love with Rita Hayworth types, get into a series of misunderstanding and farcical situations, but eventually have a happy ending. With clever parodies of period songs, some wonderful puns and terrible jokes, this was deemed to be a delightful night’s entertainment. It ran a month at the King’s Head, and was then re-staged for a four month run at the Apollo, finishing in January 2000.
Plus d'infos sur cette production:
Plus d'infos sur ce musical:

Mise en scène 11

Call me Merman (2003-12-King's Head Theatre-London)

Type de série: Original
Théâtre: King's Head Theatre (Londres - Angleterre)
Durée : 1 mois
Nombre :
Première Preview : mardi 30 décembre 2003
Première : mardi 30 décembre 2003
Dernière : dimanche 01 février 2004
Mise en scène : David Kernan
Chorégraphie : Lindsay Dolan
Avec : Angela Richards {Ethel Merman), Susannah Fellowes (Kitty), Mark White (Arty), Michael Roberts, Fiz Shapur
Commentaires :
The life-story of Ethel Merman, devised around a fictitious TV biography being made in Las Vegas. The rehearsal process allows characters to say things like “Shall we include the bit about. . .?” and then decide against it. In this way it enables the show to refer briefly to Merman’s disastrous series of ex-husbands and to skim through an incredible career, ranging from early vaudeville to the great days of Broadway musicals. In real life it seems Merman could be an A-List bitch and some of this creeps through the story, though much is sanitised. With Kitty playing the young Merman, Arty playing a fellow hoofer, and with some 33 of the songs forever associated with the incredible Merman, everything really hung on the central performance of Angela Richards, and, for most of the critics, she came through with shining colours.
Plus d'infos sur cette production:
Top