Version 1
Love's Labour's Lost (1968-12-Old Vic-NT-London)
Type de série: RevivalThéâtre: Old Vic (Londres - Angleterre) Durée : 5 mois 2 semaines Nombre : 60 représentationsPremière Preview : InconnuPremière : jeudi 19 décembre 1968Dernière : samedi 07 juin 1969Mise en scène : Laurence Olivier • Chorégraphie : Producteur : Avec : Jeremy Brett, Derek Jacobi, Joan Plowright, Ronald Pickup, Charles Kay, John McEnery, Sheila Reid, Louise Purnell
Aucun dossier informatif complémentaire concernant Love's Labour's Lost
Version 1
Love's Labour's Lost (1968-12-Old Vic-NT-London)
Type de série: RevivalThéâtre: Old Vic (Londres - Angleterre) Durée : 5 mois 2 semaines Nombre : 60 représentationsPremière Preview : InconnuPremière : jeudi 19 décembre 1968Dernière : samedi 07 juin 1969Mise en scène : Laurence Olivier • Chorégraphie : Producteur : Avec : Jeremy Brett, Derek Jacobi, Joan Plowright, Ronald Pickup, Charles Kay, John McEnery, Sheila Reid, Louise Purnell
Version 2
Love's Labour's Lost (1975-04-Aldwych Theatre-London)
Type de série:Théâtre: Aldwych Theatre (Londres - Angleterre) Durée : Nombre : Première Preview : InconnuPremière : mardi 29 avril 1975Dernière : InconnuMise en scène : David Jones • Chorégraphie : Producteur : Avec : Richardson Ian (Berowne), Godfrey Patrick (Boyet), Gwilym Mike (Costard), Church Tony (Don Adriano), Holmes Denis (Dull), Ensign Michael (Dumaine), Suchet David (Ferdinand), Campbell Gavin (Forester), Grove Wilfred (French Lord), Rodway Norman (Holofernes), Jameson Louise (Jaquenetta), Chappell Janet (Katharine), Ashby Robert (Longaville), Labanowski John (Marcade), Davies Lynette (Maria), Lev Martin (Moth), Fleetwood Susan (Princess of France), Kohler Estelle (Rosaline), Dench Jeffery (Sir Nathaniel), Badland Annette (Unnamed parts), Byrd Doyne (Unnamed parts), Campbell Gavin (Unnamed parts), Labanowski John (Unnamed parts)Commentaires : Un spectacle de la RSC.
Version 3
Love's Labour's Lost (1979-04-Aldwych Theatre-London)
Type de série:Théâtre: Aldwych Theatre (Londres - Angleterre) Durée : Nombre : Première Preview : InconnuPremière : jeudi 12 avril 1979Dernière : InconnuMise en scène : John Barton • Chorégraphie : Producteur : Avec : Pennington Michael (Berowne), Davies Oliver Robert Ford (Boyet(from June)), Rickman Alan (Boyet(to May 19)), Hendrick Allan (Costard), Church Tony (Don Adriano), Lyon David (Dull), Whitworth Paul (Dumaine), Bertenshaw Michael (Forester), Brooke Paul (Holofernes), Wax Ruby (Jaquenetta), Carson Avril (Katherine), Griffiths Richard Thomas (King of Navarre), Charleson Ian (Longaville), Fitzgerald Sheridan (Maria), Edwards Dennis (Mercade), James Jo (Moth (alt)), Monck Sam (Moth (alt)), Robb Anthony (Moth (alt)), Du Sautoy Carmen (Princess of France), Lapotaire Jane (Rosaline), Suchet David (Sir Nathaniel)Commentaires : Un spectacle de la RSC.
Version 4
Love's Labour's Lost (2003-02-Olivier Theatre-NT-London)
Type de série: RevivalThéâtre: National Theatre (Londres - Angleterre) Salle : Olivier TheatreDurée : 3 semaines Nombre : 26 représentationsPremière Preview : samedi 15 février 2003Première : vendredi 21 février 2003Dernière : mardi 18 mars 2003Mise en scène : Trevor Nunn • Chorégraphie : Producteur : Avec : Joseph Fiennes (Berowne), John Barrowman (Dumaine), Simon Day (King of Navarre), Philip Voss (Boyet), Robin Soans (Holofernes), Olivia Williams (Princess Of France), Kate Fleetwood (Rosaline) , Anthony Cable, Paul Grunert, Richard Henders, Akiya Henry, Tam Mutu, Martin Marquez, Jane Fowler, Mary Stockley, Christopher Bennett, Tom Espiner, Duncan Smith, Annette McLaughlin, Daniel Crossley, Yao Chin, Jye Frasca, Charlotte Gorton, Shaun Henson, Duncan MacVicar, Jane Mark, Corey Skaggs, Nicola Sloane, Rachel Stanley, Lee William-Davis, Claire Winsper, Nikki WorrallPresse : RHODA KOENIG for THE INDEPENDENT says, "Tame play ...lacks the energy to fill the vast Olivier stage." BENEDICT NIGHTINGALE for THE TIMES says "Nunn's last labour ends with a bang." He goes on to say, " [Joseph] Fiennes is excellent: debonair, sophisticated, but wiser, deeper than any Berowne I’ve seen." NICHOLAS DE JONGH for THE EVENING STANDARD says, "Nunn's labour wins". CHARLES SPENCER for DAILY TELEGRAPH says, "Ravishing production." MICHAEL BILLINGTON for THE GUARDIAN says, "There is much to enjoy. But what the production cries out for is severe editing so that the verbal fencing is swifter and sharper."
Version 5
Love's Labour's Lost (2014-10-Royal Shakespeare Theatre-London)
Type de série: RevivalThéâtre: Royal Shakespeare Theatre (Stratford-Upon-Avon - Angleterre) Durée : 5 mois Nombre : Première Preview : mardi 23 septembre 2014Première : mercredi 15 octobre 2014Dernière : samedi 14 mars 2015Mise en scène : Christopher Luscombe • Chorégraphie : Producteur : Avec : Sam Alexander (King of Navarre), Peter Basham (Gamekeeper), William Belchambers (Longaville), Edward Bennett (Berowne), Nick Haverson (Costard), John Hodgkinson (Don Armado), David Horovitch (Holofernes), Tunji Kasim (Dumaine), Sophie Khan Levy (Housemaid), Oliver Lynes (Footman), Emma Manton (Jaquenetta), Chris McCalphy (Dull), Frances McNamee (Maria), Peter McGovern (Moth), Chris Nayak (Footman), Jamie Newall (Boyet), Roderick Smith (Marcade), Flora Spencer-Longhurst (Katharine), Michelle Terry (Rosaline), Harry Waller (Gamekeeper), Thomas Wheatley (Sir Nathaniel), Leah Whitaker (Princess of France)Commentaires : The RSC commemorates the centenary of the First World War and updates the play to 1914. Summer 1914. In order to dedicate themselves to a life of study, the King and his friends take an oath to avoid the company of women for three years. No sooner have they made their idealistic pledge than the Princess of France and her ladies-in-waiting arrive, presenting the men with a severe test of their high-minded resolve. Shakespeare's sparkling comedy delights in championing and then unravelling an unrealistic vow, and mischievously suggesting that the study of the opposite sex is in fact the highest of all academic endeavours. Only at the end of the play is the merriment curtailed as the lovers agree to submit to a period apart, unaware that the world around them is about to be utterly transformed by the war to end all wars.
Version 6
Love's Labour's Lost (2016-12-Haymarket Theatre-London)
Type de série: RevivalThéâtre: Haymarket Theatre (Londres - Angleterre) Durée : 3 mois Nombre : Première Preview : samedi 17 décembre 2016Première : samedi 17 décembre 2016Dernière : samedi 18 mars 2017Mise en scène : Christopher Luscombe • Chorégraphie : Jenny Arnold • Producteur : Avec : Sam Alexander (King of Navarre/Don John), John Arthur (Sir Nathaniel/Antonio), William Belchambers (Longaville/Conrade), Edward Bennett (Berowne/Benedick), Paige Carter (Maria/Ursula), Rebecca Collingwood (Katharine/Hero), Lisa Dillon (Rosaline/Beatrice), Nick Harris (Butler/Francis Pickbone/Butler/Officer/Musician), Nick Haverson (Costard/Dogberry), John Hodgkinson (Don Armado/Don Pedro), Tunji Kasim (Dumaine/Claudio), Emma Manton (Jaquenetta/Margaret), Chris McCalphy (Dull/Sexton), Peter McGovern (Moth/George Seacole/Soldier), Chris Nayak (Footman 1/Borachio), Jamie Newall (Boyet/Friar Francis), Steven Pacey (Holofernes/Leonato), Roderick Smith (Gatekeeper 1/Marcade/Verges), Jamie Tyler (Footman/Hugh Oatcake), Harry Waller (Gamekeeper 2/Marcade/Balthasar), Anna Wheatley (Housemaid/Housemaid), Leah Whitaker (Princess of France).Commentaires : Following a 2014 run in Stratford-upon-Avon and a subsequent in Chichester, the RSC Chichester Festival Theatre productions of the heart-warming double bill Love’s Labour’s Lost and Much Ado About Nothing (or Love's Labour's Won) will transfer to the Theatre Royal Haymarket for a limited season.
Version 7
Love's Labour's Lost (2018-08-Sam Wanamaker Playhouse-London)
Type de série: RevivalThéâtre: Globe Theatre (Londres - Angleterre) Salle : Sam Wanamaker PlayhouseDurée : 2 semaines Nombre : Première Preview : jeudi 23 août 2018Première : mercredi 29 août 2018Dernière : samedi 15 septembre 2018Mise en scène : Nick Bagnall • Chorégraphie : Producteur : Commentaires : Self-denial is in fashion at the court of Navarre where the young king and three of his courtiers solemnly forswear all pleasures in favour of serious study. But when the Princess of France and her entourage arrive, it isn’t long before the all-male ‘academe’ have broken every one of their self-imposed rules. Shakespeare’s boisterous send-up of all those who try to turn their back on life is a dazzling parade of every weapon in the youthful playwright’s arsenal, from excruciating cross-purposes and impersonations to drunkenness and bust-ups. It’s a banquet of language, groaning with puns, rhymes and grotesque coinages.
Pas encore de video disponible pour ce spectacle