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Opérette
0001 - Enchantress (The) (1911)
Musique: Victor Herbert
Paroles: Fred de Gresac • Harry B. Smith
Livret: Fred de Gresac • Harry B. Smith
Production originale:
0 version mentionnée
Dispo: Résumé  

Après les séries très décevantes de "When Sweet Sixteen" (12 représ.) et de "The Duchess" (24 représ.) qui avaient toutes deux été créées à Broadway au cours des cinq semaines précédant l’ouverture de "The Enchantress"), Victor Herbert connut un succès avec "The Enchantress", qui reçut des critiques enthousiastes, et s'est jouéé plus d’une centaine de représentations, s’est lancée dans une tournée nationale, puis est revenu à New York pour un bref engagement dans lequel la vedette Kitty Gordon a repris son rôle original (les dépliants décrivaient l’artiste d’origine anglaise comme « The Most Beautiful Woman in America »).

Genèse:

Résumé: Le pays de Zergovie, dont le ministre de la guerre, Ozir, persuade la prima donna, Vivien Savary, de séduire le prince Ivan. Si Ivan épouse un roturier, il doit abdiquer, et Ozir gouvernera alors le pays. Vivien réussit, mais tombant amoureuse d’Ivan, elle force Ozir à lui remettre les papiers d’abdication qu’elle détruit. Une découverte opportune que Vivien a du sang royal résout tout problème restant.

Création: 19/10/1911 - New York Theatre (Broadway) - 104 représ.



Opérette
0002 - Sweethearts (1913)
Musique: Victor Herbert
Paroles: Fred de Gresac • Harry B. Smith
Livret: Fred de Gresac • Harry B. Smith
Production originale:
0 version mentionnée
Dispo: Résumé  Synopsis  Liste chansons  

Considering the praise for Victor Herbert’s score and leading lady Christie MacDonald, the relatively short run of Sweethearts is somewhat surprising. It ran four months on Broadway, enjoyed a post-Broadway national tour, was revived for a limited engagement in 1929, and was revived again in 1947 as a vehicle for Bobby Clark which ran for nine months. Everyone thinks they’ve seen the movie version with Jeanette MacDonald and Nelson Eddy, but the 1938 MGM musical was for all purposes an in-name-only adaptation that appropriated the show’s title and five of its songs but otherwise had a completely different plot.

Genèse:

Résumé: The story takes place during the present time and begins in Bruges, Brussels, where we meet the foundling Sylvia (MacDonald) who lives with Dame Paula (Ethel Du Pre Houston), otherwise known as Mother Goose, the owner and operator of the Laundry of the White Geese. The good lady has six daughters (all of whom sport first names which end in ette, and are known collectively as the White Geese), and they and Sylvia work in the laundry. It seems that one morning many years ago Mother Goose met Mikel Mikeloviz (Tom McNaughton) in a tulip garden. He was disguised as a monk, and entrusted to her care the infant Sylvia. Unknown to Mother Goose is that for safety’s sake the monk whisked the child from the war-torn kingdom of Zilania, and that Sylvia is that country’s Crown Princess. Now Sylvia is grown, and Mikel returns in hope of restoring her to the throne, which is just about to be offered to the heir presumptive Franz (Thomas Conkey). By a strange coincidence that occurs only in the world of operetta, Franz has been traveling incognito throughout Brussels and has seen and fallen in love with—Sylvia! Complications and misunderstands abound, but by the final curtain Sylvia and Franz are married and form a dual monarchy in Zilania.

Création: 8/9/1913 - New Amsterdam Theatre (Broadway) - 136 représ.