Tel:   0800 944 44
 graphic logo  


L'événement culturel de l'été à Bruxelles!    

Retour à la page précédente



Musical (1964)


Musique: Jule Styne
Paroles: Bob Merril
Livret: Isobel Lennart

Type de série: Revival
Théâtre: Menier Chocolate Factory (Londres - Angleterre)
Durée : 3 mois
Nombre :
Première Preview : vendredi 20 novembre 2015
Première : mercredi 02 décembre 2015
Dernière : samedi 05 mars 2016
Mise en scène : Michael Mayer
Chorégraphie :
Avec : Sheridan Smith (Fanny Brice), Darius Campbell (Nick), Marilyn Cutts (Mrs Brice), Valda Aviks (Mrs. O’Malley), Natasha J Barnes (Emma/Mrs Meeker), Maurice Lane (Mr. Keeney), Bruce Montague (Ziegfeld), Joel Montague (Eddie) and Gay Soper (Mrs. Strakosh), Emma Caffrey, Matthew Croke, Joelle Dyson, Rebecca Fennelly, Luke Fetherston, Leah Harris, Kelly Homewood, Sammy Kelly and Stuart Ramsay
Commentaires : L'annonce du West End Transfert de cette version de "Funny Girl" a été faite avant même que ne commencent les représentations au Menier Chocolate Factory, dont les 3 mois de réprésentations ont été Sold Out en prévente, en moins de 2 heures!!! L'effet Sheridan Smith? Ce sera en tous cas son retour au Savoy Theatre quelques années après son triomphe dans "Legally Blonde"…
Presse : Les critiques sont très bonnes:
"What marks [Sheridan] Smith out is her ability to suggest sky’s-the-limit enthusiasm and an earthbound quality; we can believe that, as well as seeking applause and approval, above all Fanny needs love." Dominic Cavendish for The Telegraph

"The show rests squarely on the shoulders of Sheridan Smith, who suggests that, as with Shakespeare’s Beatrice, a star danced at her nativity." Micheal Billington for The Guardian

"It is rare for such a transfer to be announced even before the show has opened but that’s Sheridan Smith’s box office appeal for you. And she deserves it, for she is all heart, this lady." Quentin Letts for The Daily Mail

"Early on, Fanny boasts that she has 36 expressions — better than all her theatrical rivals combined — but the elfin Smith has plenty more. Her voice is satisfyingly confident, yet what really distinguishes her is the searching, precise way she uses her eyes." Rob Dex for The Evening Standard


Top